Nye boliger i Nørre Aaby

Nørre Aaby rådhus

I Boligforeningen Lillebælt er vi utroligt glade for, at vi inden for en relativ kort periode, kan tilbyde godt 140 helt nye lækre boliger, i størrelser fra 40m2 til 111m2 til fornuftige huslejer.

Vi bygger over de næste ca. 2 år godt 120 boliger beliggende i Skrillinge, Nørre Aaby, Ejby og Middelfart. Og senere følger etape 2 i Ejby, så vi når op på, at kunne tilbyde godt 140 helt nye lækre boliger.

Noerre Aaby Raadhus Modelfoto 1Modelfoto.

Vi er nu igang med ombygningen af Nørre Aaby gl. rådhus. Middelfart kommune har nu indrettet bibliotek i stueetagen i det tidligere rådhus og 1. spadestik til de 30 nye boliger er taget.

Vi inddrager området, hvor det nuværende bibliotek ligger, samt et areal på den anden side af gaden - den gamle bankbygning. Idéen er at bygge de ca. 30 boliger centreret om et nyt torv, som tilsammen bliver til et attraktivt område i Nørre Aaby.

Der bliver elevator i det gamle rådhus, så det også bliver tilgængeligt for gangbesværede.

De 30 boliger bliver fordelt på størrelser fra 51m2 til 106m2.

Det forventes at stå klar til indflytning ca. 1. marts 2019.

1. spadestik

D. 3. april holdt Boligforeningen Lillebælt igen 1. spadestik - denne gang i Nørre Aaby midtby - hvor vi bygger 30 nye boliger i og omkring det gl. rådhus.

Der var taler ved først formanden for boligforeningen, Alex Gren, dernæst borgmester Johannes Lundsfryd Jensen, som tog er fælles skovlestik (ja der var ikke nogen spade denne gang), og der blev udråbt et 3 foldigt hurra for byggeriet.

Formanden for Boligkontoret Danmark Lisbet Riis holdt også tale, efterfulgt af en tale af adm.dir. for Boligkontoret Danmark, Michael Demsitz. Der blev taget et skovlestik - en noget utraditionel men ikke desto mindre symbolsk handling på en forhåbentlig god byggeproces frem til indflytningstidspunktet i foråret  2019.

Hermed blev byggeriet skudt igang. De 30 boliger kommer til at ligge dels der hvor den gamle bankbygning ligger, dels der hvor det gl. bibliotek ligger og så selvfølgelig i det gl. rådhus ovenover det nu nyetablerede bibliotek i stueetagen.

Vi glæder os meget til at dette område af byen som har været lidt stille, siden kommunen forlod bygningerne i september 2017 atter bliver fyldt med liv, og oven i købet bliver en forskønnelse af denne del af Østergade.

Det er allerede nu muligt at skrive sig op til de nye boliger, hvis man er interesseret. Det gøres ved at henvende sig til vores kontor på tlf. 6312 7580 eller på mail: fyn@bdk.dk

Skolevej 10g 1.
5580 Nørre Åby