Nye boliger i Middelfart

Middelfart

I boligforeningen er vi utroligt glade for, at vi inden for en relativ kort periode, kan tilbyde godt 140 helt nye lækre boliger, i størrelser fra 40m2 til 111m2 til fornuftige huslejer.

Vi bygger over de næste ca. 2 år godt 120 boliger beliggende i Skrillinge, Nørre Aaby, Ejby og Middelfart. Og senere følger etape 2 i Ejby, så vi når op på at kunne tilbyde godt 140 helt nye lækre boliger.

På den gamle taxa grund centralt i Middelfart bygger vi 20 boliger fordelt på mellem 50m2 og 100m2. Den ene lille bolig på 50m2 er til Taxaselskabet.

Byggeriet af 19 nye boliger i Middelfart midtby er nu igang

Den gamle Taxabygning er nu raget ned og vi bygger nu 19 udlejningsboliger centralt beliggende i Middelfart. Byggeriet går planmæssigt, og forventes færdigt til udlejning foråret 2019.

Vi er ved at udarbejde en udlejningsbrochure, som snarest kommer på hjemmesiden med lejlighedsplantegninger og huslejer mv.

1. spadestik

Det er første gang i over 15 år, at boligforeningen bygger i Middelfart hvorfor det var en særlig glæde at kunne afholde 1. spadestik her.

Det foregik d. 13. marts hvor formanden for boligforeningen Alex Gren kunne byde de fremmødte velkommne til dette utroligt velbeliggende byggeri, som kommer til at give et løft til området fra banegården ned mod byen, samtidig med at vi kan levere boliger i midtbyen, som er så efterspurgte blandt vores ventelistemedlemmer.

Byggeriet fik desuden gode ord med på vejen af byens borgmester Johannes Lundsfryd Jensen, ligesom der blev holdt tale af Boligkontoret Danmarks næstformand Klaus Bentzen og Lars Tholstrup fra entreprenør Hansson & Knudsen.

Alex Gren og Johannes Lundsfryd Jensen tog ét fælles spadestik.

Visualisering

Byggeriet som forventes færdigt foråret 2019 kommer fra Middelfart Banegård til at tage sig ud som visualiseringen fra arkitekt Karl C. Rosenberg Rasmussen, Middelfart her viser.

Visualisering Af Taxabyggeriet

Byggeriet set fra banegården

Byggeriet bliver 3, 4 og 5 etages boliger - højest på siden op mod banegården og højden falder så ned langs jernbanegade og bliver lavest på Elmegade.

Størrelser og huslejepriser

Boligerne bliver familieboliger, dvs. boliger alle kan leje, og de fordeler sig således:

1 stk.  1-rums bolig    á  50m2.

2 stk.  2-rums boliger á  80m2

17 stk.  3-rums boliger á 100m2.

Vi forventer at huslejerne bliver mellem kr. 3.943 og kr. 7.386.

Der bliver elevatormulighed til alle boligerne.

Vi forventer at de nye boliger midt i Middelfart vil være klar til indflytning primo 2019.

Det er allerede nu muligt at skrive sig op til de nye boliger, hvis man er interesseret. Det gøres ved at henvende sig til vores kontor på tlf. 6312 7580 eller på mail: fyn@bdk.dk